Att spara.

Jag har alltid haft en väldig diciplin när det gäller pengar, och ekonomi överhuvudtaget. Det är så jag är uppfostrad. Vill man ha något så får man kämpa för det. Att spara pengar är A och O för mig, det spelar ingen roll hur mycket, bara det att men sparar. 
 
Många tycker att det är viktigt att ha det senaste inom allt, "kosta vad det vill, jag ska ha det" ungefär. 
Många väljer att spendera sina pengar på sånt som är skadligt, alkohol, cigg, medmera...
Så olika vi är. Vad är rätt och vad är fel? Tänk efter en sekund, vad spenderar du dina pengar på? Är det värt dem?
 
Har svårt att förstå dem som säger att de aldrig sparar en krona. Vad gör man då vid en oförutsedd utgift t.ex? 
 
 
 
Bara lite tankar som flyger förbi såhär på kvällen när man bläddrar förbi ett avsnitt av lyxfällan på tv. Stackarna vet verkligen inte vad prioritera betyder.
 
// En notis av Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0