2015 lider mot sitt slut

Hallå där..
 
Scrollade ner en längre bit på min blogg och ser att jag i flera inlägg nämner att jag ska ta tag i bloggandet igen. Men mycket snack och lite verkstad på det. Jag skriver när jag har lust. Nu var det senast i april som jag skrev.
 
2015 har varit ett år där ett nytt liv börjat kan man säga. De första åren med barn är en omställning, känner fortfarande ibland att jag inte vant mig, lär la ta ett tag ;-) 
Han är helt underbar vår lilla gosse, nu är han snart hela 14 månader och han har lärt sig gå (läs springa) så det är verkligen full rulle här hemma på dagarna. Han är en kille med så himla mycket personlighet och som bara charmar allt o alla. Jag är verkligen en stolt mamma! Strax är det dags att börja på dagis också, ska bli spännande och se hur han tar det och omställningen det blir för honom att inte längre vara hemma på dagarna. 
 
Sen jag skrev i april har det väl ändå hänt en del, måste helt ärligt kolla tillbaka på bilder man tagit under året för att minnas det man gjort. Det som är störst är att Alexander har växt och utvecklats så otroligt mycket! 
Har också äntligen tagit tag i mitt stora intresse igen, ridningen. Fick i somras chansen att träffa ett mycket stiligt halvblod som jag än idag rider och sköter om två dagar i veckan, det passar mig så bra och han är så snäll och fin den hästen. Är väldigt tacksam att jag får rida honom och det känns så skönt att fått komma igång igen. Bara vara bland hästar är terapi för själen och då mår jag bra!
 
Vi har också flyttat till en annan lägenhet under hösten. Nu bor vi i en trea, innan hade vi en fyra men den bytade vi bort mot denna. Vi älskar vår nya lägenhet och vi börjar få det så fint här med, just nu håller vi på med vårt sovrum. Jag älskar att få inreda och fixa! 
Ja här ska vi bo nu till den dagen vi har möjligheten att köpa något eget. 
 
Jag blev uppsagd i september och två månader senare var jag arbetslös. Inte kul! Men sen den 1 december har jag jobbat på Fredriks jobb i hans ställe för att han ska få vara pappaledig lite, där ska jag vara till slutet av februari. Sen vet jag inte vad jag ska göra än, hoppas såklart på att hitta något annat jobb tills dess. 
 
Nu är det inte många dagar kvar på 2015, men med det sagt så ser jag fram emot vad 2016 har att erbjuda!
 
Puss alla glada :-* 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0