Uppdatering

Oj, här var det dammigt inne.. Inte skrivits på länge. Ska nog inte satsa på någon karriär som bloggerska iallafall!
Låg i sängen igår morse och kom på att jag har en blogg, måste nog gå in och skriva ett inlägg så att det inte börjar växa spindelnät här också. Så här kommer en liten livsuppdatering för de som vill läsa!
 
Ser här att det var den sjuttonde november som jag skrev det senaste inlägget, idag är det den 21 juli så det har hunnit gå ett antal månader. I skrivande stund har jag semester, gick in på den andra veckan idag utav totalt 4 som jag ska ha. Tur med vädret har man haft hittils iallafall, vi får hoppas det håller i sig.
Ja vad har jag gjort sen den sjuttonde november förra året? Förmodligen en hel del som jag inte minns. Utöver den där enformiga vardagen som man har så gick ungefär hela vintern åt till att leta häst då jag hade tänkt att köpa en och ta tag i ridningen igen. Både lite kräsen och noggran som jag är av mig när det gäller mycket så var det inte direkt det lättaste att hitta just den där hästen med stort H. Kände inte att jag fastnade för någon.
I mitten av februari upptäckte jag och min sambo något som skulle betyda en stor förändring för oss då jag plussade på graviditetstestet. Insåg direkt att den eventuella hästen skulle få vänta då det inte kändes så klokt att skaffa sig två "heltidsjobb" som det skulle innebära med både och. Det kommer fler tillfällen för häst, jag är ung så jag har hela livet på mig.
Nu är jag i gravidvecka 26 och idag är det exakt hundra dagar kvar till beräknad förlossning, vi längtar så otroligt mycket efter vår bebis, det ska bli riktigt mysigt. 29 oktober är h*n beräknad. Vi har valt att inte ta reda på könet i förväg då vi inte vill "öppna julklappen före julafton", utan vi vill ha det som en överraskning.
Fredrik har fått byta bort sin bil då vi behöver större, en mazda 6 fick det bli. Han har även gått och fått en tillsvidareanställning på Unident som han börjar på efter semestern, en enorm trygghet för oss båda och vår kommande bebis. <3
 
Det är väl helt enkelt det som det mesta kretsar kring just nu, graviditeten och förberedelserna för den kommande familjemedlemmen. Jag har mått ovanligt bra under hela graviditeten hittils, inget illamående eller något sånt. Visserligen börjar magen kännas mer och mer i vägen nu men det är ju sånt man får räkna med ;-)
 
<3 Nu ska jag inta soffläge med pojkvännen så jag önskar er en fortsatt trevlig sommar! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0