En föreläsning om sex

Tyvärr började jag idag dagen med att misslyckas på ett prov i skolan, inte så att jag inte hade pluggat till det, utan det var helt enkelt omöjligt att för min del klara det. 
Satt sedan en bra stund i matsalen och pratade om lite allt möjligt med Anna, maten funkade att ätas idag i allafall.

Klockan 12 bar det iväg till folkets hus på en föreläsning om sex och samlevnad. Det första man tänkte när vi fick reda på att vi skulle ha sexualkunskap under tredje året på gymnasiet, var att man redan visste tillräckligt och fattade inte varför vi en sjuhundrafemtioelfte gång ska bli informerade om alla risker det finns med att ha oskyddat sex osv..
Men föreläsningen var i allafall inte det jag förväntade mig, den var så mycket bättre! Föreläsningen hölls av Manne Forssberg, han som skrivit boken "Kukbruk". En otroligt skön kille som verkligen bjöd på sig själv och var väldigt intressant och rolig att lyssna på. Det han pratade om var bland annat hur vårt samhälle har skapat en stereotyp bild av hur mannen ska vara och hur kvinnan ska vara när det kommer till sex. Han berättade ganska mycket om sina egna erfarenheter från när han själv växt upp och om massa annat roligt. Tack Manne för en otroligt underhållande föreläsning!

/ Lojzan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0