Drömtydning

I natt drömde jag att jag skulle åka ut på motorcykelsemester. Jag som då är väldigt intresserad av psykologi o sånt dära kollade såklart upp vad det betydde. Finns ju en del sidor på internet om sånt men sen kan man ju såklart ta det som står med en nypa salt. Men i alla fall, både motorcykeln och att åka ut på en resa hade båda betydelser.

"MOTORCYKEL: Du kör själv eller sitter bakpå en mototcykel som susar fram längs kurviga vägar. Drömmen är erotiskt färgad, och både motorcykeln och farten är symboler för sexuella upplevelser. "

"RESA: Att drömma att man beger sig ut på betyder att man strävar mot nya mål, att man vill förändra sin tillvaro."

Som sagt, ta det som står med en nypa salt. Dock kan jag nog säga att det som "RESA" symboliserar kan jag faktiskt säga stämmer in väldigt bra och jag förvånades faktiskt när jag läste det.

Jag tror säkert att sånt som vi drömmer har betydelser på ett eller annat sätt. Varför skulle vi annars drömma? En sak som har hänt mig väldigt många gånger är att när jag vissa morgonar ska upp till skolan och ligger och snoozar lite för länge, då brukar jag drömma att jag missar bussen. Jag brukar alltid vakna direkt under drömmen och flyga upp ur sängen då jag ser att klockan faktiskt har blivit ganska så mycket. Lite som en varningsklocka. Jag lyckas ändå alltid hinna med bussen som tur är så jag är faktiskt ganska tacksam över den drömmen.

En annan teori säger att vi drömmer sånt som hjärnan snappar upp under dagen. Det låter mer logiskt faktiskt och jag tror mer på det än att man drömmer drömmar efter vilket "stadie" i livet man är i eller om sin framtid. Det är precis som om hjärnan tar upp vilka "random-händelser" som helst under dagen och gör något sorts film av alltihop. Ibland har jag tänkt såhär: Tänk om alla drömmar spelades in på något form av minne, som man sen kunde sätta in i till exempel datorn och titta på.



Det var lite om drömtydning det. Nu ska jag gå och göra ve mig för jag har fortfarande min sov t-shirt på mig och min sjukt snygga morgonfrilla. Sen ska jag försöka få bukt på min mensvärk som tydligen har bestämt sig för att komma någon dag för tidigt. Ni har det bra ni killar som slipper sånt.
Förhoppningsvis uppdaterar jag någon gång under dagen när jag inte skriver på min projektutvärdering som stor del dagen nog kommer att gå åt till.


/Lojzan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0