Rädda ett liv

Varje dag går vi runt och tänker på saker vi inte har som vi gärna vill ha. Istället för att vara glada för det vi har, längtar vi efter annat. Vi tänker bara på oss själva, vi avundas andra människor och vi försöker leva upp till andra människors förväntningar på oss. Det finns människor ute i världen som inte har någonting, inte någon familj, inga vänner, inga kläder på kroppen, ingenstans att bo och inte ens mat för dagen. De är de fattiga människorna som lever på gatan, som är sjuka och inte får någon vård. De som dör förr eller senare.

Jag har tänkt på hur barn i andra länder har det och kommit fram till att jag någon gång nog ska bli fadder. Tänk att få göra så att någon får det bra genom att bara skicka en slant varje månad. Det kan faktiskt rädda liv.
Satt och kollade runt lite igår på SOS barnbyars hemsida och upptäckte att det fanns nästan hundra olika länder med säkert minst fem barnbyar i varje land. I varje by finns flera barn och varje barn behöver min hjälp lika mycket. Hur ska man bara kunna välja ett? Tänk att det finns så otroligt många fattiga människor i världen, det är hemskt.

Gör världen ens någonting åt att bekämpa den här fattigdomen som finns i alla dessa hundratals länder förutom alla dessa, skicka pengar till ett barn-organisationer? Ge alla sjuka medicin, skicka inte era kläder till någon dum second-handbutik utan låt de som verkligen behöver dem få det i stället.



Jag vill i allafall hjälpa ett barn, vill du?

/Louise

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint Tänkt och Skrivit . Det låter trevligt med ett fadderbarn . Kram och Hälsningar från MorMor

2012-03-04 @ 20:34:33
Postat av: linn

hej! jag har frågestund i min blogg så fråga något om du har lust! :) http://proffsig.blogg.se/2012/march/fragestund.html#comment

2012-03-05 @ 18:29:22
URL: http://proffsig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0