Regnmys

Ja vad ska man hitta på en fredag som denna? Började denna dagen med att vakna av att Linda smsade o frågade vart jag var, kollade då på klockan och den var 08.20, fan tänkte jag, min första och enda lektion började för 20 minuter sen. Det dumma var att jag vet att jag ställde mitt alarm igårkväll innan jag gick och la mig men ändå ringde det inte i morse, måste va något fel på mobilen. Ingen idé att åka till skolan nu då det inte fanns någon bil hemma och att åka bussen skulle inte va lönt.

Igår hade jag engelskaprov och betygssamtal med min lärare. Efter skolan tog jag och Linda en promenad på stan, jag käkade en kycklingbaguette på Lé Crossiant och köpte en lite försenad födelsedagspresent till Sara. Måste faktiskt också berätta att hon äntligen fått sitt efterlängtade körkort! :)
När jag kom hem från skolan tog jag mig en powernap på soffan, sen drog jag och mina syskon på oss arbetskläder och handskar och följde med pappa till tippen o slängde massa skit, bland annat vår gamla snowracer och ett stort parasoll.
När vi var hemma igen hjälpte jag mamma att städa litegranna inför studenten.

Idag regnar det, tråkigt men samtidigt mysigt tycker jag. Ska det regna så ska det regna nu och inte på studenten.
Funderar på att ta tag i att städa mitt egna rum idag faktiskt. Får se hur det blir med det, nu måste jag först bara komma på vad jag ska ha till middag.

Ha en bra dag och en fin helg allihopa!

/ Lojz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0