Boktips- "Skamfläck"

Har börjat komma igång med läsningen igen och har just läst ut boken "Skamfläck" som är uppföljaren till "14-år till salu".
I den här boken får man följa tre personer som skaffar sin inkomst genom att sälja sex, "Nadja, Sandra och Jocke". Boken är baserad på verkliga händelser där dessa tre personerna själva berättat direkt ur deras liv. Namnen är dock inte deras riktiga utan de kallas så i boken för att skydda deras identiet. 
Boken är skriven på ett skönlitterärt sätt där man får vara med och läsa om både deras vardagsliv och hur de får kontakt med sexköparna till att de träffar dem och utför dessa tjänster.

Anledningen till att jag valde att läsa den här boken är för att jag läste den tidigare, "14-år till salu". Det är väldigt rörande berättelser i båda böckerna där man verkligen får sig en inblick hur det är att leva som de gör, hemskt säger jag bara. Att må så oerhört dåligt att man inte känner att ens egen kropp är värd någonting...

Det hemska är att sånt här finns överallt runt omkring oss men det är inget man ser eller lägger märke till då personerna i fråga oftast tar kontakt via internet och sen bestämmer träff som om det vore en helt vanlig träff mellan två människor.

Jag kan verkligen rekomendera att läsa boken, bli berörd och en aning chockad av att det här är en hemsk del av vår verklighet.

Boken är skriven av: Caroline Engvall




/Lojz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0