Zumba!

OKEJ, nu har jag bestämt att jag ska börja på Zumba! Efter att ha testat en del olika träningsmetoder så har jag inte hittat det som faktiskt är "min grej". Jag har aldrig gillat att sporta, jag är verkligen inte speciellt "sportig" av mig och det har jag märkt efter att ha testat på lite allt möljigt, både på fritiden och i skolan. Badminton, simning, fotboll, gym, innebandy... Nej, det har verkligen inte vart något för mig nått av de.
Det har gått långa perioder emellanåt utan att jag rört en fena vilket verkligen inte är bra. Jag försöker vara ute och gå promenader då och då, mycket också för att få frisk luft. När jag är hemma är jag som säkert många andra i min ålder, ganska stillasittande. Jag gillar faktiskt att vara ute och gå ibland. Jag går i väldigt rask takt, jag "slöar" alltså inte. Men det är faktiskt sådan som min normala gång-takt är. Jag får ofta höra "Varför går du så fort?" eller "Har du brottom?" om någon går bredvid mig. Haha, rätt kul ändå. Jag ser det bara som icke-ansträngade powerwalk! ;-) 
Men tillbaka till det som inlägget igentligen handlar om, Zumba. Anledningen till att jag plötsligt fått för mig att börja på det är för att min syster och min mamma började och kom hem efter första träningen och sa att det var skitkul! Jag tänkte " Ja varför inte, KAN ju vara min grej, det ser ju kul ut på tv och jag BEHÖVER träna". Så jag hoppas hoppas hoppas att jag ska tycka det är lika kul som mamma och syrran efter att ha vart där första gången som för mig blir nästa vecka. För övrigt så var faktiskt att ta tag i att börja träna ett av mina nyårslöften. Jag hade två löften. Dra ner på godis/snaskätandet, helst inget alls och börja träna. Så ja, min chans till träning har äntligen anlänt. Till glommens lilla idrottshall dessutom, det är där Zumban håller hus.





/Louise
   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0