En liten fråga på slutet ;-)

I morgon är det min dag. Jag fyller nitton. Siffran som bara är någon slags "utfyllnad" mellan arton och tjugo. Vid arton blir man mydig och vid tjugo får man handla på systemet. Vad händer vid nitton? Ingenting, jo man blir ett år äldre.

Jag saknar hur det var när man var liten och skulle fylla år. Vilken spänning det var! Jag vet att jag alltid hade svårt att somna kvällen innan och på morgonen på min födelsedag lyckades jag alltid vakna innan min familj kom in med frukostbricka, paket och jag fick höra "Ja må hon leva..". Men jag låtsades alltid som att jag sov ändå ;-)

I morgon bitti kommer jag förmodligen sova. Mina sömnvanor har under detta jullovet förändrats en del. Förr var jag nästan uppe med tuppen, nu skulle jag kunna sova hela förmiddagen.
Klockan är nu snart tjugotre och trettio, jag är inte det minsta trött. Kom också just på att jag måste stiga upp ur min varma säng som jag nu ligger i för att rädda blommorna jag fick av farmor idag. Har glömt sätta dem i vatten, som tur är behövs dem inte vattnas så ofta fick jag däremot veta men synd om de ska behöva torka ut.

Jag uppdatera mer i morgon :-)

En liten fråga dock, hör inte till övriga "ämnet" i detta inlägget men jag har haft en liten diskussion med en vän.
Man kan säga att en kvinna är vacker, men det låter lite konstigt tyckte min vän när man säger att en man/kille är det. Det tycker inte jag. Så tänkte höra vad andra har för "åsikter".
KAN man säga att en av manligt kön är vacker?


/ Louise



Kommentarer
Postat av: Sara

klart man kan, jag säger ofta att jeppe är vacker :)<3

2012-01-09 @ 06:06:19
URL: http://sarasofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0