Frihet för mig

Nu har man inte skrivit sedan i måndags. Börjar ju nästan att bli lite dammigt här inne på tre dagar, man tappar läsare för att de förmodligen tröttnar på att kolla om jag uppdaterat och så har jag inte det.
Jag kan säga som så att under de senaste dagarna har det inte hänt så mycket förutom att skolan har startat igen efter lovet. Att komma tillbaka till skolan var både tråkigt men känns ändå bra eftersom det är min sista termin nu under hela mitt livs skolgång. Fast samtidigt ska jag inte säga att jag inte kommer att läsa vidare någon gång i mitt liv för det är jag nästan säker på att jag kommer. Dock så kommer nog allt annat gå före, såsom att flytta ifrån Falkenberg, är så trött på denna staden nu även om det inte är något fel på den. Men jag är inte trött på Glommen utan hit tror jag att jag någon gång i mitt liv kommer flytta tillbaka för här trivs jag. Havet, tryggheten, människorna, sommaren och en massa annat bra. Saken är den att jag känner att jag vill ut i övriga Sverige och se mig omkring. Vem vet, jag kanske försvinner upp till tjottaheiti, bli inte förvånade om jag skulle göra det. Eller kanske neråt eller innåt i landet. Bara jag får komma ifrån Falkenberg för ett tag, jobba någonstans och bara få sköta mig själv utan att behöva känna mig ekonomiskt beroende av mina föräldrar. Jag längtar så otroligt mycket efter att få ha mitt eget boende. Få inreda precis hur jag vill, sprida mina saker överallt utan att någon har rätt att klaga över det och bara få bestämma över allt som rör mig själv. Det är frihet för mig!

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0