Ostabil blodsockernivå

Som jag säkert har nämt i min blogg tidigare så har jag ett inte så stabilt blodsocker vilket gör att jag ofta blir väldigt sötsugen, kan få ett svängande humör osv. Problem som dock är väldigt vanligt. Jag gick och köpte mig en burk med kromtabletter för ungefär en månad sen. Tipset hade jag fått av min moster. Jag lovade också i mitt inlägg att jag skulle göra ett inlägg om hur jag tyckte att de fungerade och påverkade mig, för er som är intresserade av att kanske själva prova. För övriga så kanske det här är ett ganska ointressant blogginlägg. Menmen.. Here it is!

Varje morgon till frukost tar jag en tablett, vilket är lagom för mig. Känner man att man är i starkt behov av en till senare under dagen kan man ta en till, men det har jag dock klarat mig ifrån i alla fall.
Jag kan säga att tabletterna verkligen fungerar på mig. Jag känner mig betydligt mindre sötsugen och jag är alltid på bra humör (finns såklart undantag). Däremot framåt seneftermiddagen och kvällen kan jag känna sötsuget komma krypande igen. Jag skulle då kunna ta en tablett till men jag tycker det för min del känns lite onödigt eftersom jag ändå kan hantera det.
Ett tips till er som har, som jag, lovat er själva att ha godisförbud eller i alla fall minska sockerintaget och tycker det är svårt. Jag tror inte jag skulle ha klarat det så långt som jag vart utan godis nu om det inte varit för kromtabletterna.

Kromtabletterna är ett kosttillskott som ska intas i samband med måltid 1 gång om dagen (i värsta fall 2). Passar bra till dig som vill bibehålla en stabil blodsockernivå. De finns att köpa i hälsobutiker och kostar ca 79 :-. En burk innehåller 90 tabletter.

Jag rekomenderar verkligen dem till er som har liknade "problem" som jag.



/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0