Svar till "Nittifemma"

Ja, angående din fråga om hur man får ansiktsförlamning som jag då hade när jag var i tioårsåldern

Ansiktsförlamning kan man få av olika anledningar, jag vet inte vilka alla är och man blev heller inte 100% säker på vad det berodde på för min del. Läkarna var dock 90 procent säkra på att jag fått borrelia vilket man kan få om man blir biten av en fästing. Någon nerv uppe i huvudet blev väl "infekterad" på något vis. Det gjorde iaf så att jag bara kunde röra min högra halva av ansiktet. Fick till exempel hjälpa till med handen för att stänga det vänstra ögonlocket när jag skulle blunda eller behövde blinka. Jag kunde inte le med munnen på vänstra sidan heller. Hela den vänstra halvan av ansiktet var helt enkelt förlamat.

Hoppas jag kunnat svara på din fråga på ett bra sätt så du känner att du fått de svar du ville ha :)

/ Lojz

Kommentarer
Postat av: mee

oh, tack för att du svarade ! visste inte något om det förr, det låter jobbigt =( men det är väl bra nu ? ha en bra kväll o dröm söta drömmar nu när du sover ^_^

2012-02-15 @ 21:23:29
URL: http://nittifemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0