lite åsikter om årets melodifestival

Ja om jag får dela med mig av mina egna åsikter om de senaste årens melodifestivaler så måste jag säga att det var så mycket bättre förr. Det blir bara sämre och sämre för varje år. Däremot, detta årets första deltävling hade bra låtar, Sean banan, Dead by April och Loreen har jag tyckt vart bäst hittils. Borde vara mer sånt i melodifestiveln. Ge den yngre och nyare generationen en chans att få visa upp sig mer och ut me de gamla "klassiska" artisterna. Dem har man liksom tröttnat på och de är redan tillräckligt framgångsrika och kända.
Jag tror inte att det egentligen är så många i min generation som ens bryr sig om att se melodifestivalen längre och jag tror det beror mycket på att de bara blivit sämre och sämre. För några år sedan kollade jag mer på det, nu liksom kan man prioritera vilket annat program på tv som helst före melodifestivalen. Hur svårt är det att välja ut rätt artister för en sån här tävling? Torsten Flinck??? Björn Ranelid???
Molly Sandén är bra, hon är ung, har talang och kan nog komma långt i denna tävlingen. Det var något pojkband också som jag aldrig förr hört talas om, Young Blood, det är liksom sånt som ska synas i tv, inte Torsten Flinck.
Jaja, nu ska jag lägga den här vita Macen på laddning för annars dör den snart.
Ha en fortsatt bra helg :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0