Virus..!

Jahopp då har min dator blivit infekterad av ett virus som kallas för den "Trojanska hästen". Som tur är så är det inte min skoldator som blivit utsatt utan min privata. Men inte speciellt kul det heller eftersom jag har alla mina grejer i den. Tycker dock det är mystiskt att jag ens fått ett virus eftersom jag har virusskydd i den och det står till och med klart och tydligt att "Datorn är skyddad"...! Först när jag upptäckte viruset blev jag inte direkt överraskad för tidigare har jag haft ett såkallat "låneskydd" i datorn som jag då fick när jag köpte den. Sen har ju det gått ut och utan att jag tänkte på det så hade jag tydligen lagt in Telias virusskydd i den också för något år sedan och det upptäckte jag och mamma i går. Först då blev jag förvånad att jag fått virus, trodde ju inte att jag hade något skydd först eftersom det andra gick ut. Men det hade jag. Är nu rädd att jag ska förlora allt jag har i den. Hade jag vågat och framförallt kunnat, så hade jag gått in i mina mappar o lagt allt på ett USB men jag kan inte öppna någonting utan att det kommer upp varningsgrejer... Öppnar jag något så kanske "bomben släpps" ut i hela datorn...
Var ute lite på internet igår efter att jag upptäckt det och då översiktsläste jag lite information om detta viruset och det stod att det var bland de svåraste "arterna". Kan ta lösenord, bankuppgifter och massa andra saker.. Usch..Undra hur länge jag har haft det här i min uppfällbara pc-dator...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0