Toppresterande?

Varför är det så viktigt för föräldrar att deras barn ska vara högpresterande? Får jämt och ständigt alltid höra en massa tjat om att man ska va si, man ska vara så, man ska läsa vidare, man måste tänka på ditt o datt... Är så trött på det.
Nu när man fått sitt första IG som slutbetyg under hela min skolgång går ju såklart föräldrarna i taket. Även om jag gör allt för att försöka fixa det så tror de att man bara rycker på axlarna åt det men det gör jag inte. Jag SKA försöka gå ut med ett G i den kursen också men det är inte alltid det går även om man försöker.
Ibland får jag verkligen uppfattningen om att det är som om det vore liv eller död när det gäller betygen. Jo jag VET att det handlar om min framtid, det behöver de inte upplysa mig om flera gånger.
Jag ska inte på något sätt skryta men jag har aldrig varit en "underpresterande" elev, mina betyg har i genomsnitt alltid legat på VG, sen har jag några G och några MVG.
Jag har aldrig bekymmrat mig för framtiden, jag tar livet som det kommer helt enkelt. Men varför skulle jag rycka på axlarna åt skolan och mina betyg nu om jag aldrig varit sån förut? Förstår inte varför de inte lyssnar på mig.


/ Louise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0