Lättnad

Inte på länge tror jag att jag känt en sån lättnad som jag gör efter att äntligen ha klarat av mitt körkort! Inte heller har jag varit så nervös på länge. Drömde en mardröm inatt om att jag inte skulle klara det men som tur var så var inte drömmen sann. Mitt hjärta bultade hårt under hela provet, speciellt när man kom till slutet och skulle avsluta.. "Är du säker på att du vill rätta?" OKEJ eller AVBRYT. Då hade jag ont i magen och med ena handen för ögonen tryckte jag på OKEJ. När jag sen tog bort handen för att kolla och såg att det stod GODKÄND med grön text kändes det som en stor sten föll ur magen på mig. Jag började allvarligt talat nästan gråta av glädje och lättnad. Var helt skakig efteråt och kunde knappt föra ett normalt samtal med mamma när jag kom ut i väntrummet där hon satt.
Efter uppskrivningen i halmstad körde jag och mamma hem och innan jag stack till skolan åt vi lunch på McDonalds.
En sak jag tänkte på när jag satt mig i bilen första gången efter att jag fått körkortet, det var att jag faktiskt inte behöver ha den gröna skylten längre. Den var ju egentligen som en form av "trygghet" när man var ute och körde för skulle man råka göra något fel så fattade övrig trafik att man bara övningskörde. Man var en sån som alla suckar åt om man råkar hamna bakom, haha!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0