Den hundrafemtioelfte håltimmen i mitt liv...tror jag.

Sitter i skolan och har håltimma nu, som alltid.. Tänker att man ska försöka göra lite skolarbete men så kommer man inte riktigt på vad och så blir det att man bara sitter o slöar vid datorn, tjötar med folk eller halvsover på en bänk någonstans. Nu har jag nyss kommit tillbaka från en liten lunchtur med Linda, det fick bli MAX idag, gotti gott.
Sen blir det att ha en rörlig bild lektion till där jag och Linda troligtvis ska börja planera våran Instruktionsfilm som vi ska göra. Efter det ska hela vårat UF-företag samlas för att ha ett litet möte med våran lärare Anita och sen traska iväg till Hallands Nyheter.

För er som inte vet vad UF-företag är för något så kan jag förklara att UF står för Ung Företagssamhet och innebär att man under sitt tredje år på gymnasiet för möjligheten att komma med en egen ide och sedan genomföra den och starta ett eget företag. Självklart är det frivilligt. En chans till att också tjäna pengar, faktiskt helt skattefritt. Syftet med ung företagssamhet är att man ska få känna på hur det är att driva ett eget företag.
I vårat UF-företag är vi sju stycken. Våran affärside är att hjälpa andra företag att marknadsföra sig eller att även hjälpa privatpersoner med olika tjänster inom media. Vi kallar oss för SOS-UF.
Fråga inte varför.

Känner mig förövrigt otroligt mätt nu efter att ha käkat på MAX. Blev även lite cappuchino och någon chocklad grej till efterrätt som var ganska äcklig så jag åt inte ens halva. Hörde något rykte om att det var fiskskoppa i skolan idag och då kände jag inte alls att jag i onödan slösade pengar på lite "skräpmat" för en gångs skull :)



Nu ska jag nog ägna de resterande 45 minuterna av min håltimma till att köra några matcher på betapet och kolla runt lite på nätet efter nya underkläder som jag för tillfället är på jakt efter.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0